circle-background

Муніципальний телеканал м. Запоріжжя

circle-background
weather

+3°

Програма телепередач:

ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
weather

+3°

Телепрограма

На Запоріжжі стартувала підготовка до навігації на Дніпрі

03.03.2018, 12:33

text
Поділитися:

Стан безпеки та проблемні питання судноплавства руслом Старий Дніпро р. Дніпро та навколо о. Хортиця обговорили учасники наради, яку провів заступник голови облдержадміністрації Олександр Бабанін. У нараді взяли участь заступник начальника Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області Роман Пісарєв, заступник директора Департаменту промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Марина Барановська, представники підприємств галузі, повідомляє Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ОДА.

– Під час підготовки до відкриття навігації вантажного і пасажирського флоту постає одне з найважливіших питань організації судноплавання – питання безпеки. Це особливо актуально, коли ми говоримо про Старе русло річки Дніпро в районі острова Хортиця. У цьому районі складний рельєф, внаслідок низки факторів 27 серпня минулого року сталася аварійна подія з посадкою на мілину вантажного судна «Профіт», а також аварійні ситуації з суднами, які завантажувалися в Старому руслі. Особливу актуальність цьому питанню надає наявність Національного заповідника «Хортиця», який є туристичною візиткою Запорізької області. Навколо заповідника проводяться водні екскурсії, які користуються популярністю у жителів і гостей регіону. Сам заповідник проводить підводні археологічні роботи, в тому числі в районі Старого русла. Це говорить про необхідність вжиття вичерпних заходів щодо забезпечення безпеки руху суден та недопущення аварійних ситуацій у подальшому, – наголосив Олександр Бабанін.

За інформацією Запорізького річкового порту, за навігаційний період 2016 року основним руслом було здійснено 298 суднозаходів та перевезено вантажу 777,8 тис. тонн, за навігаційний період 2017 року – 312 суднозаходів та перевезено 814,2 тис. тонн вантажу.

Крім цього, у м. Запоріжжя працює приватне акціонерне товариство «Запорізький гранкар’єр», розташований на правому березі Дніпра в руслі Старого Дніпро, який також відправляє вантажі річковими вантажними суднами в інші регіони країни. За інформацією «Запорізького гранкар’єру», за навігаційний період 2015 року руслом Старий Дніпро було здійснено 100 суднозаходів та перевезено вантажу 131 тис. 858 тонн; за навігаційний період 2016 року – 200 судозаходів та перевезено 216 тис. 700 тонн; за навігаційний період 2017 року – 202 судозаходи та перевезено 222 тис. 647 тонн вантажу. у навігаційний період 2018 року планується збільшення суднозаходів руслом Старий Дніпро та обсяги вантажу до 300 – 320 тис. тон.

Як зазначив у своїй доповіді Роман Пісарєв, до 2017 року навігаційним забезпеченням судноплавного шляху навколо о. Хортиця займалося ДП «Укрводшлях» і особливих загострень із користувачами судноплавного шляху русла Старий Дніпро з приводу навігаційного забезпечення не траплялося. Із змінами у чинному законодавстві на початку 2017 року в системі навігаційної безпеки судноплавства та навігаційного забезпечення внутрішніх водних шляхів України відбулися зміни і намітилась тенденція у бік підвищення рівня навігаційного забезпечення, а також і підвищення рівня безпеки судноплавства.

– У межах територіальної відповідальності Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області на р. Дніпро наприкінці навігаційного періоду 2017 року трапилась низка аварійних подій з вантажними суднами в межах м. Запоріжжя. З метою проведення профілактичних попереджувальних заходів аварійних подій та підвищення рівня безпеки судноплавства Управління Укртрансбезпеки в Запорізькій області нагадує ті проблемні питання, що сприяли скоєнню аварійних подій у навігаційний період 2017 року. Зокрема, засоби навігаційного обладнання, які знаходилися в руслі Старий Дніпро і визначали судновий хід для торгівельних та пасажирських екскурсійних і прогулянкових суден, що курсують до вантажних причалів «Запорізького кар’єроуправління» та навколо о. Хортиця, не відповідали вимогам положення про навігаційне забезпечення судноплавства на внутрішніх водних шляхах України. На новобудові мосту (споруда №4), виконання робіт на якому веде ТОВ «Підприємство «Маст-Буд» корпорації «Укрмостобуд», генеральним підрядником будівництва якого є Служба автомобільних доріг України у Запорізькій області, між русловими опорами через судноплавний фарватер встановлено повітряну перешкоду у вигляді двох металевих дротів без інформаційних та попереджувальних знаків навігаційного обладнання, що є порушенням вимог та становить пряму загрозу безпеки судноплавства на цій ділянці суднового ходу, – зазначив Роман Пісарєв.

За підсумками засідання вирішено рекомендувати Службі автомобільних доріг у Запорізькій області забезпечити усунення повітряної перешкоди для руху суден (дроту між русловими опорами «споруда № 4») на будівництві об’єкта «Автотранспортна магістраль через р. Дніпро у м. Запоріжжя» (русло Старий Дніпро); рекомендувати судновласникам – користувачам Першотравневим каналом, що розташований між приверхом о. Хортиця та підхідним каналом Запорізької ГЕС, вжити заходів для забезпечення плавучими знаками навігаційної обстановки судноплавної частини каналу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: