circle-background

Муніципальний телеканал м. Запоріжжя

circle-background
weather

+3°

Програма телепередач:

ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
weather

+3°

Телепрограма

У Запоріжжі намагаються відновити останній «Метеор»

20.08.2019, 20:18

text
Поділитися:

Примари річкового флоту. У Запоріжжі вже четвертий рік поспіль намагаються відновити останній “Метеор” – човен на підводних крилах. Колись прогулянки на ньому були найпопулярнішим видом родинного відпочинку на Дніпрі. Таке судно залишилось, мабуть, єдиним в Україні. Натомість його відновлення стримує відсутність інвестора.

Важко уявити, але наприкінці 1980-х з річкового вокзалу кожні півгодини відправлялось якесь судно. Але на початку 1990-х весь річковий флот було знищено, попросту вирізано на металобрухт.

Зараз на причалі — самі рибалки. Повз них пропливла баржа з піском. Ось і весь флот. Річковий пасажирський транспорт став невигідним і майже повністю зник, залишившись у згадках бувалих. Колишній капітан дальнього плавання Микола згадує, раніше флот був дуже розвиненим та зручним, але став нерентабельним. Раніше ж із Запоріжжя за лічені хвилини можна було дістатися до Розумівки, Канівського, Біленького, Тарасівки, а швидкісні човні ходили до Енергодару та Нікополя. Також працювали лінії Запоріжжя-Херсон та Запоріжжя-Одеса.

Останній «Метеор», який залишився на Дніпрі, впізнають за футуристично-космічним дизайном. Цифра 37 на борту вказує, що судно було одним з найновіших та експлуатувалося лише кілька років. Диво, що корабель взагалі залишився. Капітан і механік корабля “Метеор-37” Володимир Осадчий говорить, наразі такі «Метеори» не випускають, тож ремонтувати судно доводиться за допомогою місцевих умільців.

Вже чотири роки човен відновлює одна людина — Володимир Осадчий. Колись він був наймолодшим механіком на “Метеорах”, пропрацював на них майже десять років. Зараз чоловік — єдиний член команди. У моторному відсіку вже встановив двигуни з торпедних катерів після переробки. Володимир Осадчий каже, попереду – ходові випробування. У планах – дістатися на човні до Канева. А капітанська рубка — майже як у літаку. Звідси можна управляти кораблем.

Технічну готовність човна капітан оцінює на 70% відсотків. На завершення робіт потрібно сотні тисяч доларів. Тож якщо проекту з відновлення останнього «Метеору» на Дніпрі вдасться знайти нового власника чи інвестора у Запоріжжі — можливо це стане однією з перших сходинок відновлення річкового транспорту в Україні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: