circle-background

Муніципальний телеканал м. Запоріжжя

circle-background
weather

+3°

Програма телепередач:

ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
weather

+3°

Телепрограма

У Запоріжжі обговорили шляхи оптимізації технікумів та коледжів

01.08.2018, 10:58

text
Поділитися:

Керівники вищих навчальних закладів області взяли участь у засіданні «круглого столу» з обговорення актуальних питань розвитку вищої освіти, яке модерував заступник голови облдержадміністрації Едуард Гугнін. Для широкого обговорення освітянам представлено два головних питання: хід вступної кампанії 2018 року та розвиток закладів вищої освіти (технікумів, коледжів, училищ) Запорізької області в умовах реформування вищої освіти в Україні, повідомляє Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ОДА.

– Як ми бачимо, в країні активно впроваджується освітня реформа і ми не можемо нехтувати питанням реформування саме вищої освіти. Сьогодні є кілька питань на порядку денному, розглянувши які ми можемо розуміти, в якому напрямку нам рухатись, як буде розвиватися освітній простір саме вищої школи у Запорізькій області. По-перше, це офіційні цифри стосовно вступної кампанії, які підтверджують той факт, що діти їдуть здобувати вищу освіту в інші міста та країни. По-друге, досі існує невизначеність щодо подальшої долі технікумів та коледжів. У процесі обговорення цієї проблематики хотів би почути відкриту позицію кожного учасника засідання, – зазначив Едуард Гугнін.

Посадовець ознайомив присутніх з офіційними даними статистики вступної кампанії. Так, з початку вступної кампанії 2018 року за станом на 27 липня в заклади вищої освіти України подано 903510 електронних заяв. На звітну дату в заклади вищої освіти області прийнято на І курс бакалаврату 24896 електронних заяв на денну форму навчання. Нагадаємо, що у випускників була можливість подавати сім заяв на чотири спеціальності. Найпопулярнішим вишем цього року став Запорізький національний університет (8087 заяв). У лідерах залишаються Запорізький національний технічний університет (5688) та Запорізький державний медичний університет (4292). До Бердянського педагогічного університету подано 2319 заяв, до Мелітопольського педагогічного університету ім. Б. Хмельницького – 2013, Таврійського державного агротехнологічного університету – 1482, Запорізької державної інженерної академії – 720, а до Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії – лише 374 заяви.

Варто відзначити два вузи Запорізької області, які у всеукраїнському рейтингу посіли гідні позиції. Приміром, Бердянський державний педагогічний університет увійшов до десятки кращих педагогічних закладів вищої освіти України, а Запорізький державний медичний університет – до десятки кращих медичних закладів вищої освіти України.

Поряд з 29 відокремленими структурними підрозділами закладів вищої освіти (університети, академії, інститути) в області функціонують чотири самостійних заклади вищої освіти (технікуми, коледжі, училища). З 2016 року існує невизначеність щодо подальшої долі технікумів та коледжів: або залишитись у сфері вищої освіти, дублювати університети і готувати бакалаврів, або перейти у професійну (професійно-технічну освіту), що фактично ліквідує освітній рівень, який забезпечує підготовку практико орієнтованих фахівців з початковою вищою освітою.

Здобуття профільної середньої освіти за професійними напрямами здійснюється у закладах професійної (професійно-технічної освіти), які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти одночасно з професійною підготовкою (за спеціальностями). Такі заклади можуть здійснювати підготовку фахівців за окремими професіями без здобуття повної загальної середньої освіти.

Взаємозв’язок коледжів та університетів дозволяє скоротити термін навчання у закладах вищої освіти (університети, академії, інститути) із значним покращенням якості підготовки фахівців, оскільки випускники коледжів краще уявляють усі переваги й труднощі обраної професії.

За підсумками обговорення учасники «круглого столу» підтримали розвиток професійної ланки, адже ринок праці потребує кваліфікованих робітників. Навчальні заклади, які займаються їх підготовкою, повинні змінюватися та модернізувати матеріально-технічну базу відповідно до потреб роботодавця. Ті заклади, які не хочуть чи не можуть конкурувати на ринку надання освітніх послуг, мають бути оптимізовані шляхом приєднання до більш потужних та перспективних навчальних закладів незалежно від того, який статус мав навчальний заклад до освітньої реформи, чи то коледж, чи професійно-технічний навчальний заклад.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: