circle-background

Муніципальний телеканал м. Запоріжжя

circle-background
weather

+3°

Програма телепередач:

ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
weather

+3°

Телепрограма

Запоріжці купуватимуть лише марковані продукти

12.08.2019, 21:49

text
Поділитися:

З серпня в Україні почали діяти нові правила маркування продуктів. Відтепер виробників зобов’язали надавати покупцям повну, зрозумілу та достовірну інформацію про товар. Обрати якісний продукт стане набагато легше, запрацювали нові правила маркування продуктів, тепер інформацію на упаковці товарів можна буде прочитати без лупи, вона наноситиметься виключно українською мовою, а картинок, які не несуть ніякої корисної інформації для споживача, взагалі не буде на упаковці товарів.

Саме упаковці пан Леонід приділяє найбільше уваги, коли приходить купувати продукт. Каже завжди читає інформацію, що вказана етикетці та намагається обирати лише якісні. Вивчає дату виготовлення, склад та термін придатності.

Для того, щоб покупцям було легше зорієнтуватися що ховається під упаковкою, в Україні почали діяти нові правила маркування. Тепер кольором в тон упаковці інформацію не наноситимуть. А ще не вказуватимуть того, що продукт містити не може. Наприклад: “крупа гречана без глютену”. Бо його там ніколи не було. Також у складі товару вказуватимуть алергени та кількість цукру і натуральної солі. Окрім звичайних жирів міститиметься інформація і про кількість насичених.

Начальниця відділу стандартизації ДП “ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ” Неля Білоконь пояснює, дуже помолодшав вік серцево-судинних захворювань. Люди люблять вживати продукти, в котрих збільшено вміст насичених жирів, тому цей складник буде виділятися.

Також вводяться різні терміни придатності. На товарах, що швидко псуються, буде написано: “вжити до”. Після цієї дати продукт їсти не можна, бо він вже може бути небезпечним. З’явиться на упаковці й напис “краще вжити до”. Це стосується продуктів, що не несуть ніякої небезпеки для споживача. Неля Білоконь додає, незалежно від формулювання, після спливання терміну продукт мають вилучити з продажу, а той, хто придбав раніше, нестиме особисту відповідальність за наслідки вживання.

За нанесення нечіткої та не достовірної інформації передбачені штрафи. За не зрозуміле маркування доведеться сплатити юридичним особам від 62,5 тисяч гривень, а фізичним – 41 тисячу. А за те, що на упаковці не буде попередження про алерген, стягнуть 125 тисяч гривень. У виробників є три роки, аби привести інформацію на упаковці своєї продукції у відповідність до вимог законодавства. Але, якщо пакування вироблялось після 6 серпня нинішнього року, то старе маркування наносити вже не можна.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: