circle-background

Муніципальний телеканал м. Запоріжжя

circle-background
weather

+3°

Програма телепередач:

ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
weather

+3°

Телепрограма

Запорізькі профтехучилища впроваджують дуальну освіту

13.03.2020, 13:15

text
Поділитися:

Відтепер заклади профосвіти зможуть активніше розвивати дуальну форму освіти, де до 70% навчального часу – це практична підготовка учнів на підприємствах, в установах чи організаціях. Як відбуватиметься співпраця закладів та бізнесу, які права та обов’язки кожної зі сторін – докладно виписано у Положенні про дуальну форму здобуття профосвіти. Воно пройшло реєстрацію у Мін’юсті та набуло чинності 6 березня 2020 року.

Як пояснили у Міністерстві освіти та науки, застосовувати елементи дуальної освіти у профтехах почали ще у 2015 році. Тоді в Україні стартував пілотний проєкт, в рамках якого студенти почали поєднувати навчання у закладах із навчанням на виробництві. Виміряти його ефективність можна було, зокрема, через працевлаштування випускників – воно нараховувало 97%. Зараз професійно-технічним навчальним закладам дають усі інструменти, щоб використовувати переваги дуальної освіти.

У Положенні чітко зазначено, які договори мають укласти підприємець з адміністрацією закладу профосвіти, якими є основні етапи організації освітнього процесу за дуальною формою. Там також зазначається, яку відповідальність нестиме заклад упродовж усього періоду співпраці й чому підприємство має визначати для учня наставника.

За повідомленням Департаменту освіти та науки облдержадміністрації, у Запорізькій області у 2019 році було продовжено роботу щодо впровадження елементів дуальної форми навчання у наступних закладах професійної (професійно-технічної) освіти:

Запорізьке вище професійне училище («Агент з постачання; оператор комп’ютерного набору», «Оператор комп’ютерного набору; контролер-касир»);
Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту («Електрогазозварник; газорізальник»; «Верстатник широкого профілю»; «Касир квитковий», «Провідник пасажирського вагона»);
Бердянський машинобудівний професійний ліцей («Електрогазозварник»);
Запорізьке вище професійне училище («Моторобудівник» – «Токар»);
Запорізький правобережний професійний ліцей («Електрогазозварник; електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах»);
Запорізький політехнічний центр професійно-технічної освіти («Машиніст крана металургійного виробництва»);
Мелітопольський багатопрофільний центр професійно-технічної освіти («Слюсар з ремонту рухомого складу; машиніст теплотягу; машиніст електротягу»);
Дніпроруднівський професійний ліцей («Машиніст електротягу; електрослюсар (слюсар) черговий та з ремонту устаткування»; «Електрогазозварник», «Слюсар з ремонту реакторно-турбінного устаткування», «Кухар; кондитер»);
Запорізьке машинобудівне вище професійне училище («Токар». «Електрогазозварник»);
Запорізький будівельний центр професійно-технічної освіти («Електрогазозварник»);
Великобілозерський професійний аграрний ліцей («Електрогазозварник»; водій автотранспортних засобів категорії «С» і «В»; «Кухар»).
Також у 2019-2020 навчальному році розпочато впровадження дуальної форми навчання з таких професій:

Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту («Монтер колії; електрогазозварник; газорізальник»);
Запорізький правобережний професійний ліцей («Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування»);
Мелітопольський багатопрофільний центр професійно-технічної освіти («Слюсар з ремонту рухомого складу; машиніст теплотягу; машиніст електротягу»);
Дніпроруднівський професійний ліцей («Електрогазозварник; контролер зварювальних робіт», «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування; електрослюсар з ремонту й обслуговування автоматики та засобів вимірювань електростанцій»);
Запорізьке вище професійне училище («Маляр; тинькар; лицювальник-плиточник», «Лицювальник-плиточник; муляр»);
Запорізьке машинобудівне вище професійне училище («Машиніст крана» (кранівник);
Федорівський центр професійної освіти («Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування»).
Для того, щоб дуальна освіта та механізм її започаткування був зрозумілим усім учасникам, МОН надає серію брошур-роз’яснень. Вони містять покроковий опис кожного етапу співпраці: від пошуку партнера для організації дуальної освіти до випускного оцінювання учня.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: